CIRC

El circ és una de les activitats més globals i completes de l’àmbit del moviment. El fet que aquest art sigui la suma de diferents llenguatges permet que tothom en trobi un amb el qual pot gaudir, expressar-se i contribuir artísticament al grup.
Per a qualsevol persona i a qualsevol edat, la pràctica del circ estimula de manera molt potent dos grans vessants humanes: la creativitat i les aptituds socials.
A partir de l’aprenentatge de tècniques com l’acrobàcia, els equilibris sobre objectes, malabars, equilibris acrobàtics, trapezi i de l’exhibició posterior, podem desenvolupar i millorar les facultats relatives a la cooperació, la solidaritat, l’esforç, la superació, la comunicació, l’autoestima i la participació.
UNA ACTIVITAT GLOBAL
El circ es fa, s’aprèn i es practica per passar-ho bé, per gaudir; però també té uns beneficis educatius indubtables.
Treballem quatre àmbits:
ÀMBIT TÈCNIC
Assimilar el coneixement bàsic de les diferents tècniques de circ ajuda a:
Assolir l’esquema corporal i psicomotriu.
Fomentar un hàbit de treball autònom integrant un esquema de treball físic des d’hàbits saludables.
ÀMBIT AFECTIU I EMOCIONAL
Conquerir un major grau d’expressió i comunicació.
Adquirir un bon nivell d’autoestima.
Enriquir la seguretat amb un mateix/a.
Disminuir la sensació d’aïllament i cohibició mitjançant el treball en grup i participatiu.
Augmentar l’actitud cooperativa dins del grup i del grup cap enfora.
Afavorir la capacitat d’esforç, de persistència i d’assumpció de responsabilitats.
Promoure el treball en grup i les habilitats necessàries per aquest treball: respecte mutu, escolta activa i observació.posar la creativitat i la investigació a través del joc i la improvisació.
ÀMBIT DE LLEURE
Incorporar la pràctica del circ en els hàbits de lleure.
Augmentar la sensibilitat davant d’expressions artístiques.
Desvetllar el joc i la convivència.
Construir alternatives creatives i participatives en contraposició a les consumistes i passives, al temps de lleure.
ÀMBIT COMUNITARI
Fomentar la implicació directa de l’alumne en el projecte educatiu.
En el centre sociocultural.
En la comunitat que li és més propera a partir de tallers, cercaviles i exhibicions de caràcter amateur.
A través de l’aprenentatge de circ, el noi i la noia es posiciona com a actor protagonista.
Modifica l’autopercepció.
Enriqueix la relació que estableix amb la seva comunitat més propera.
Així és com la proposta pedagògica de circ proporciona unes bases i alimenta la seva creativitat i les seves habilitats socials, a través de la creació artística.

TÈCNIQUES. I tu, quin llenguatge parles?
Equilibris amb objectes
Acrobàcia
Equilibris acrobàtics
Malabars
Aeris – trapezi
L’exhibició o mostra de l’aprenentatge realitzat

EQUILIBRIS AMB OBJECTES
Permet treballar:
El sentit de l’equilibri.
La percepció de l’espai i el moviment.
Sobre diferents objectes: Bola d’equilibri, monocicle, rulo, bola rulo, cable, corda fluixa, escala lliure, pedalo…

MALABARS
És probablement la tècnica de circ més ràpida d’aprendre.
Permet treballar la resistència, superar les caigudes i les errades.
De fet, el procés d’aprenentatge consisteix en una sèrie de passos que ajuden, per exemple, a superar la frustració desenvolupant competències com la concentració, la disciplina o el sentit de l’humor.
Amb aquesta tècnica, els participants se sorprenen del que són capaços de fer amb els seus cossos, mans i peus, només amb concentració i entrenament.
Repetint, una, dues i tres vegades, fins que el moviment apareix natural i harmoniós.
Amb diferents objectes: Boles, bitlles, anelles, diàbolo, devil stick (pal xinès), mocadors, cubilets, capses…

ACROBÀCIA
Permet treballar:
Sobretot la confiança i la solidaritat, perquè molts dels exercicis s’han de desenvolupar de manera independent, però amb l’ajuda d’una o més persones.
Alhora, fomenta el desenvolupament psicològic, i no tan sols físic, perquè requereix esforç i atenció per rebre, entendre i realitzar les instruccions per fer les figures.
Amb aquesta disciplina, respectant les possibilitats i les limitacions de cada integrant del grup, es crea un espai d’expressió corporal amb un punt de partida en el fer, sentir i pensar a través del cos.
Un altre punt important d’aquesta disciplina és la bona condició física que es necessita per a realitzar els exercicis o per ajudar als companys a realitzar-los. Aixó anima als participants a desenvolupar hàbits saludables on s’eviten conductes de risc.

EQUILIBRIS ACROBÀTICS
Realitzar figures d’equilibri amb la participació de dos o més persones.
Estàtiques o en moviment.

AERIS
Trapezi: realitzar exercicis acrobàtics combinant la força i la flexibilitat formant figures a la barra i les cordes.
Individualment o en parelles.

L’EXHIBICIÓ O MOSTRA DE L’APRENENTATGE REALITZAT
Aquest tipus de circ col·lectiu posa l’accent en els reptes artístics.
En els quals tant nois com noies s’han de provar per igual.
Reaccionen entre ells a l’hora de cooperar i prestar ajuda i han d’interaccionar per portar conjuntament a bon port l’espectacle.
L’entrenament conjunt reforça l’empatia i la col·laboració dins el grup.
Alhora que mostra als i les participants que, a través del treball en equip, es pot crear més i millor que a través d’una successió d’activitats individuals.
L’entrenament i la preparació per a un espectacle de circ fomenta una atmosfera de responsabilitat compartida.
La preparació i transferència fan, a més, que s’entengui la finalitat de l’organització i la disciplina.
S’experimenta el sentit de la planificació i la preparació, la visió en conjunt i la distribució de tasques i, d’aquesta manera, s’aprén intuïtivament.
Amb l’experiència, se supera la por escènica i la falta de seguretat en un mateix actuant davant del públic.
Els nois i les noies guanyen confiança en les seves pròpies facultats i valor per presentar el seu treball.
El repte de cooperar en els grups i de superar mecanismes d’acotació en funció de l’edat o del desenvolupament corresponent en el cas de l’adolescència es presenta, majoritàriament, a l’hora d’elaborar números de circ.
D’una banda, el contacte corporal és inevitable en la majoria de les modalitats acrobàtiques per dur a terme el número.
D’altra banda, és necessari comunicar-se i cooperar per tal que l’espectacle funcioni.
Mitjançant l’entrenament, l’elaboració i la representació dels números de circ, s’entrenen:
L’habilitat i la mobilitat.
Es transmet esperit d’equip i es desenvolupen el valor i la capacitat per presentar.
Finalment, en sortir a la pista per actuar, es fomenta i es reforça, a través de la preparació, l’autoestima i la confiança en un mateix.

CIRC

ALUMNES:
de 1r a 3r i de 4t a 6è
Mínim 6, màxim 10

HORARIS:
Dimarts i dimecres de 16:30 a 18:00
1:30  h/setmana

PREU:

Preu socis AMPA: 30€/mes
Preu NO socis: €/mes

LLOC:

Instal·lacions de lescola

FORMADOR:

David Gonzalez Moraleda “Peluso”
Can Menna s/n – Canet d’Adri  17199 – Girona
Telf: 637972343

info@jollybalance.com
www.jollybalance.com

FORMULARI D’INSCRIPCIÓ: 

 1. Descarrega la butlleta d’inscripció :  Full inscripció extraescolar curs 2018-2019
2. Omplir les dades de la butlleta
3. Enviar la butlleta via mail al proveïdor info@jollybalance.com L’AMPA no rep les inscripcions.